Genieten van een rustige etappe. - Reisverslag uit León, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Genieten van een rustige etappe. - Reisverslag uit León, Spanje van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Genieten van een rustige etappe.

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

09 Juli 2016 | Spanje, León

Genieten van een rustige etappe.
Zaterdag 9 juli van, Sahagún naar León over 64 km.

Vandaag een korte etappe gehad naar de plaats León. Gisteravond toch maar wat alcohol genomen om in slaap te komen en dat heeft wonderwel goed geholpen. Dus ben niet wakker gebleven van het snurken van andere. Maar het was wel een kort nachtje want om vier uur stonden de eerste wandelaars al weer op en om zes uur waren ze bijna allemaal weg en waren alleen de fietser en een drietal wandelaars over. Ja en als je dan wakker bent sta je ook maar op en ga je de spullen inpakken en klaarzetten voor vertrek. Het was dus kwart over zeven toen ik weer op de fiets zat.

Omdat ik wist dat ik pas na twaalf uur in het hostel kon heb ik het rustig aan gedaan.
Onder de boog van de overblijfselen van de abdij van San Benedito, fiets ik het plaatsje Sahagún uit. Ook vandaag weer een paar heel hele lange rechte wegen gehad. Tot het plaatsje Mansilla de las Mulas (37 km) loopt de weg gelijk met de wandelaars. Met onderweg genoeg voorzieningen voor de wandelaars om uit te rusten. Ik ga om de stad heen en de wandelaars waarschijnlijk door de stad want ik kom ze niet meer tegen voordat ik in de stad León ben. Onderweg nog een pauze genomen onder beschutting van een paar bomen want de temperatuur begint weer op te lopen.

Om vervolgens tussen twaalf en halfeen in de stad León aan te komen waar het druk is op zaterdag
Ben daar te voet naar het bureau van Toerisme gelopen om te vragen waar het Hostel gelegen was.
Ik kreeg een mooie plattegrond waarop uitgetekend werd hoe ik bij het Hostel kon komen.

De receptie van het hostel zit op de tweede verdieping. Na ingecheckt te hebben vraag ik waar ik mijn fiets kan stallen, waarop de vriendelijke mevrouw tegen mij zegt zet hem hier maar op de tweede verdieping in het washok. Zelf lig ik op de vierde verdieping. Dus eerst mijn tassen naar bovengebracht met de lift en daarna geprobeerd mijn fiets in de lift te krijgen. Maar deze was zo klein dat het maar niet lukte wat ik ook probeerde, dus daarna maar met de fiets de trap op naar de tweede verdieping.

Daarna ben op de kamer gekomen en heb een middagdutje gedaan en toen ik waker werd heb ik rustig de touretappe van de Tour de France op de Spaanse tv gekeken. Daarna gedoucht, een hapje gegeten en een terrasje gepakt. En morgen ga ik de stad bezichtigen Dus morgen alleen maar bijzonderheden van de stad León

Adiós, hasta mañana

  • 10 Juli 2016 - 09:03

    Els:

    Hi Pierre, lijkt me fijn zo'n dagje niet op de fiets.
    Lekker wstbrondlopen terrasje pikken lekker eten en drinken. Niks mis mee.
    Geniet van je dag en succes voor de komende etappes. Gr Els

  • 10 Juli 2016 - 09:59

    Frans Vd Vorst:

    Pierre geniet maar van je rustdag.
    Gr. Frans

  • 10 Juli 2016 - 10:00

    Leo:

    Hey Pierre,

    Late post van jouw verslag, maar ik weet waarom. Fijn zo'n dagje rustig aan na van die korte nachten. En nu lekker even de tijd om flink bij te tanken en te genieten van de omgeving en alles wat die omgeving te bieden heeft.
    Veel plezier vandaag.
    Groet, Leo

  • 10 Juli 2016 - 10:52

    M&M:

    Heer lijk dagje Pierre, geniet er van.
    Ook vandaag mooie etappe voor de Tour.

    Fijne dag,
    M&M

  • 10 Juli 2016 - 20:51

    Pieter:

    Waarom beginnen die wandelaars allemaal zo ongelofelijk vroeg. Hoort dat erbij ofzo.. ik zou zeggen geniet ook eens van een fijn ontbijtje en ga dan om een uur og 09.00 wandelen.. kun je nog een hele dag lopen. Succes Pierre de laatste etappes volgens mij.

  • 11 Juli 2016 - 07:13

    Frank:

    Die platanen in Leon! Geweldig mooie wandelpromenade..mooie foto.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 49753

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: