Bij de wijnboeren aan geweest en geproefd (van de - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Bij de wijnboeren aan geweest en geproefd (van de - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Bij de wijnboeren aan geweest en geproefd (van de

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

28 Juni 2016 | Frankrijk, Cadillac

Bij de wijnboeren aan geweest en geproefd (van de wijn)
Dinsdag 28 juni, van St. Aulaye naar Cadillac over 94 km.

Vandaag weer op tijd vertrokken want ik wilde de etappe in het routeboek afmaken en ik wist dat het een mooie etappe zou worden.

En dat is het geweest. Na een klimmetje om uit St. Aulaye te komen volgde een afdaling naar de uitgestrekte bossen van Fôret de la Double. Wat was dat heerlijk fietsen daar tussen de bomen en bijna vlak of ligt aflopend.
Na een tijdje in de bossen te hebben gefietst veranderde het landschap weer in heuvelachtig gebied. Maar daar kwam ik ook de wijnvelden tegen in grote getallen. Want ik fietste de wijnstreek van de Bordeaux binnen. Wat een mooie streek met pracht en praal. Na eerst een stempel te hebben gehaald bij gemeentehuis van Tayac kwam ik het eerste Château al weer tegen van Monbadon wat hoog op een heuvel staat en boven de druivenvelden uitsteekt. Dat er geld verdiend wordt in die streek kun je wel zien want overal zie je de wijn chateaus staan. De ene nog mooier dan de andere en waar je ook keek overal waren er wijnvelden. En je merkt het ook aan de wegen.

Op de wijnvelden was men bezig met kleine tractoren met sproei installaties of men was bezig handmatig de ranken te verstevigen. Natuurlijk ben ik ook even binnengegaan bij het wijn Château wat mijn naam draagt en even geproefd of alles op smaak was, heb ook meteen een flesetiket meegekregen.

Toen door naar het toeristische St. Emilion, waar het druk was. Er zijn daar namelijk heel veel wijn proeflokalen. Ja en daar komt de mens wel op af. Dat was ook wel te zien op de parkeerplaatsen die vol waren en je ook sommige duurdere types zag staan. Het is bij mij maar gebleven met twee glaasjes anders was ik bang dat ik niet meer verder kon.

Daarna nog een stempel opgehaald bij een gemeentehuis en toen door gefietst met nog een aantal venijnige klimmetjes erin (wel jammer dat het klimmen langer duurt als het dalen, het zou eigenlijk andersom moeten zijn) naar de eindbestemming voor die dag, namelijk Cadillac, waar ik een hotel ben ingedoken om zeker te zijn van goede wifi en heb ik office weer kunnen instaleren.
Nou tot morgen dan maar weer.


Au revoir, á demain

  • 28 Juni 2016 - 20:23

    Ton Van Mierlo:

    Als de wijn is in de man, is de wijsheid ver te zoeken. of zoiets. HIK.
    Pierre ik heb zo veel lol in jouw verhalen als jij zelf.
    Jij zit nu al in de streek waar ik vorig jaar had willen zijn. Maar was me zelf iets eerder tegen gekomen.
    Je ben al een echte doorgewinterde wereld fietser geworden.

    groetjes Ton en Margot

  • 28 Juni 2016 - 21:07

    Leo:

    Hoi Pierre,

    Allereerst wil ik even stilstaan bij jouw prestatie tot nu toe. Je zit toch maar ff in Bordeaux. Wat een geweldige prestatie. Ik heb er geen moment aan getwijfeld, ik ken je immers als een enorme doorzetter ongeacht de omstandigheid waarin je verkeerd. Chapeau! Chapeau!
    Fijn dat je vandaag weer een goede etappe hebt gehad en dat je weer in een geciviliseerde omgeving zit waar ze wifi hebben. Prachtige omgeving als ik zo de foto's zie. Wat zul jij genieten en vooral met die lekkere wijntjes die ze daar hebben.
    Nu weer lekker een hotelletje waar je je ding kunt doen en lekker uit kunt rusten voor de etappe van morgen. Ik hoop dat die zeker zo mooi zal zijn.
    Succes weer en.......... À demain!

    Groet, Leo

  • 28 Juni 2016 - 21:35

    Anita & Peter:

    Hoi Pierre,
    Echt SUPER dat je al zover gefietst hebt in twee weken tijd. Het is nu al een hele prestatie. Wij hebben ook de nodige km's gemaakt vandaag 150, maaaaaaaar dan wel met de auto rond het Gardameer, dat was ook prachtig.
    Weer succes voor morgen geniet van het fietsen en het mooie landschap (en de wijn om niet te vergeten).
    Groetjes van ons.

  • 28 Juni 2016 - 22:25

    Lambert De Haas :

    Pierre, vandaag van Nol Gijsbers jouw link gekregen. Erg leuk om jouw verslagen te lezen. Het valt me wel op dat je weinig medepelgrims tegen komt, maar dat zal in Spanje wel beter worden. Ga je de Frances volgen of de Camino del Norte? Ik wens je veel bezinning maar ook veel plezier. Geniet er van en Buen Camino!

  • 29 Juni 2016 - 00:46

    Wim R:

    Hallo Pierre,
    Vanavond gelukkig weer je verhalen kunnen lezen, 3 achter elkaar zelfs. Wat schiet je al goed op. Zit het Belgische voetbalelftal niet in de buurt van Bordeaux? Woensdag ga je denk ik weer van de druiven naar de bossen, met de geur van hars. Je 3e week al weer. Het is net of je pas weg bent. De tips van Ton zijn gaaf, o solo mio.....uit volle borst. De afwisseling van tentje en hotelbed lijkt me ook niet zo verkeerd. Ik probeer je tocht via de wegenatlas te volgen. Morgen steek je eerst de Garonne over. Benieuwd naar je tocht van morgen. Veel plezier. Wie weet ontmoet je medepelgrims.
    Jacqueline en Wim

  • 29 Juni 2016 - 06:47

    M&M:

    Mogge Pierreke,

    Inderdaad flink op weg. Fijn dat je de spirit er weer in hebt. Prachtige streek. Geniet vandaag weer van je rit, tot later!

    M&M

  • 29 Juni 2016 - 08:14

    Frans Vd Vorst:

    Ook nu weer genoten van je reis verslag, 3x nog wel.
    Hou de moed erin Pierre.
    Groeten Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 49792

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: