Vandaag voelde het of dat ik" pap in de benen" had - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Vandaag voelde het of dat ik" pap in de benen" had - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Vandaag voelde het of dat ik" pap in de benen" had

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

27 Juni 2016 | Frankrijk, Poitiers

Vandaag voelde het of dat ik" pap in de benen" had
Maandag 27 juni, van St. Angeau naar St. Aulaye over 89 km.

Gisteravond toch nog een pot worstjes open gemaakt en opgegeten met wat Franse boterhammen wat ik had nog honger. ben daarna gaan slapen om te zorgen dat ik vandaag weer fris aan de start stond.

Maar man,man, wat was het zwaar vandaag. Het was heuvel op en heuvel af en daar kwam maar geen eind aan. ik kon ook geen goed ritme vinden dus het was elke keer weer schakelen tussen de versnellingen. En zoals ze dat in wielertermen zeggen, je heb pap in de benen. Maar goed je moet toch door dus af en toe maar meer pauzes nemen.
Ben vandaag dan ook door veel plaatjes gekomen maar heb geen stempel gehaald, daar had ik vandaag even geen zin in. Ben door de plaatjes Coulgens, Jauldes, Brie, Touvre, Torsac, Montignac, Aubeterre-sur-Dronne en als laatste St. Aulaye gekomen. Het was ook nog de bedoeling om naar de plaats Angoulême te gaan omdat daar een hele historie over de grafische kunsten te zien is met daarbij een papiermolen en een papiermuseum, Maar omdaar 19 km voor om te fietsen vond ik toch te veel van het goede. Misschien een gemiste kans maar dan doen we het wel een andere keer over. In Touvre viel mij het kerkhof op. Ik had wel meer van dit soort kerkhoven gezien maar niet van zo dicht bij. Het heeft allemaal grote ornamenten waar hele families in begraven zijn.

Veel foto's heb ik daarna niet meer gemaakt want ik had genoeg aan mijzelf. Uiteindelijk gestopt om 15:00 uur bij een pelgrimscamping van een boer en mijn tent opgezet.
Ben er in gaan liggen en werd op 18:00 uur waker, Daarna een frisse douche genomen en je kijkt weer heel anders tegen de dag aan. Ben toen een stukje gaan lopen want de boer zei dat er op 400 meter afstand een restaurant was waar je goed kon eten. en ik moet zeggen dat was ook zo. Na een entrecote van 400 gram met friet en salade en twee glazen rode wijn kon ik heel de wereld weer aan.

Na nog wat rond gekeken te hebben ben ik terug gegaan en wilde ik mijn verslag gaan schrijven. Maar in Word van Microsoft Office kreeg ik steeds een foutmelding en kon ik niet verder. Ook had ik al twee dagen geen wifi dus heb het niet kunnen herstellen. En toen ik het wilde herstellen was ik heel mijn officepakket kwijt Maar goe ddaar zoeken we ook wel weer een oplossing voor. Tot zo ver deze dag.

au revoir, á demain

  • 28 Juni 2016 - 18:15

    Frank:

    Je bent al een aardig eindje op weg, Pierre. Fantastisch. Allez Pierre.
    Vreemd gezicht die grote ornamenten op dat kerkhof.

  • 28 Juni 2016 - 18:21

    Els:

    Bonsoir Pierre, allez pap in de benen ? Zou ook te gek zijn als
    je elke dag als een speer ging. Alle dingen die je nu ziet, hoort , ruikt, proeft nemen ze je niet meer af Pierre. Voor morgen weer toi toi toi zonder zware benen zodat er ook wat kilometertjes omgefietst kunnen worden wanneer er iets moois te zien is. Dus good luck morgen en de dagen die nog volgen. Gr uit Helmond

  • 28 Juni 2016 - 18:23

    Leo:

    Hey bikkel,
    Zo te lezen..... Een zware dag vandaag! Ja, die zullen er beslist ook bij zitten. Maar dan inderdaad maar wat meer rustpauzes inlassen. Het is tenslotte de Tour de France niet. En dat het veel energie gekost heeft blijkt wel uit de maaltijd die je genuttigd hebt. Zo'n lap vlees van 400 gram is niet niks. Echt iets voor harde werkers.
    Op de foto's zie ik afwisselend weer, zonnig en wolkenvelden. Aardig vergelijkbaar met hier. Gelukkig niet te warm om te fietsen. Zit maar niet teveel in over die Word-bug, jouw verhalen komen goed door.
    Ik ga er van uit dat je vroeg naar bed gaat om wat bij te tanken voor de dag van morgen.
    Goede nachtrust gewenst en veel succes morgen.

    À demain.

    Groet,
    Leo

  • 28 Juni 2016 - 18:26

    Els:

    En je bent in elk geval over de helft !

  • 28 Juni 2016 - 18:47

    Marja:

    Wat n problemen een mens op n dag al niet kan tegenkomen! Van pap in de benen tot onwillige computersystemen. Je zelfredzaamheid wordt op deze manier aardig Op de proef gesteld. Maar gelukkig ontbreekt het daar bij jou niet aan. Het gaat goed! De tocht vordert gestaag. Al bijna 2 weken op pad! Ga zo door, veel succes. En die Franse begroeting, ik houd je eraan

  • 28 Juni 2016 - 19:03

    Herman Kockx:

    Pierre een goede avond
    Ik was blij dat ik vanochtend wat van je hoorde. Zoals gezegd dacht ik al dat er wat gebeurd was. Eindelijk zonnig weer dat fietst toch wel even anders.
    Goede reis morgen en vanavond lekker Frans eten
    "Canard a' l' orange" eend met appelsientjes
    Smakelijk

  • 28 Juni 2016 - 19:06

    M&M:

    Ha Piereke,

    Gelukkig weer een bericht, het was al vreemd om een dag niets te lezen. Wij dachten ook al aan geen wifi. Vreemd toch hoe afhankelijk we al worden van internet.
    Die heuvels is mooi voor de oefening voor wat er komen gaat in de bergen richting Spanje ;-)
    Heerlijk om je verslag te lezen Pierre, En zoals Els schrijft, deze ervaringen nemen ze je niet meer af.
    Hier in Helmond lijkt de regen nu weg te blijven, tenminste in de hoeveelheden die we afgelopen weken hebben gehad. We verlangen allemaal meer naar heerlijk zon weer.
    De zomer moet komen !

    Pierre, fijn reis weer, en tot de volgende keer.

    M&M

  • 28 Juni 2016 - 19:53

    Petrie:

    Hallo Pierre,

    Wat leuk om zo met je mee te reizen. Wij genieten daar hier ook samen van met de foto's. En ja het zal af en toe wat tegen zitten, maar jij trekt dat wel. Fijne reis verder en tot de volgende keer. Succes weer.

  • 28 Juni 2016 - 20:07

    Ton Van Mierlo:

    Och Pierre, de een heeft pap in de benen de ander in een pak of fles. maakt ook niet uit waar ze het instoppen. als het mar te eten is. hou het leuk en als je eerder wilt stoppen moet je dat ook doen ( moet natuurlijk wel een mogelijkheid zijn.
    Grappig da jij nu ook door Montignac rijdt, heb daar in 2009 vanaf de onderkant binnen gereden. Ook herkenbaar zijn inderdaad die "families-acrofaagjes" heb er nog ook in zitten schuilen. Ik dacht toen hier zit ik in vedergeval droog, doodgaan kan achteraf altijd nog.
    want een zever.
    Pierre succes weer voor morgen en zingen man op die fiets. je zult zien dan gaat het weer en stuk beter.
    Ton en Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 49743

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: