Een dagje heuvelachtig in Frankrijk - Reisverslag uit Bourdonné, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu Een dagje heuvelachtig in Frankrijk - Reisverslag uit Bourdonné, Frankrijk van Pierre Linden - WaarBenJij.nu

Een dagje heuvelachtig in Frankrijk

Door: Pierre van der Linden

Blijf op de hoogte en volg Pierre

21 Juni 2016 | Frankrijk, Bourdonné

Een dagje heuvelachtig Frankrijk
Dinsdag 21 juni, van Ste. Geneviéve naar Bourdonné over 89 km
Voor dat ik aan mijn verslag begin. Wil ik iedereen bedanken die mijn verslagen leest en volgt. Ook de opmerkingen doen mij goed zeker als een dag van gisteren.
Ik ben heel warm ontvangen door Lionelle Jacquet. Die wel aan mij zag dat ik het moeilijk had. Ze bood mij meteen een kop thee aan met een lekkere snee cake. Om zes uur bracht ze mij warm stokbrood met brie en een salade en een karaf rode wijn. Een aanrader voor iedereen die daar een stop wil maken. Tot laat in de avond heb ik last gehad van mijn ogen maar na een goede nachtrust gaat het weer beter. Nu de dag van vandaag. Een pittige dag want ik zit in een heuvelachtig landschap en er is geen meter vlak. Daarom vanmorgen om kwart over zeven vertrokken, met de gedachte dat ik dan onderweg meer rust kan nemen. Mijn kleren waren nog nat, had ze wel handmatig uitgewassen maar het wilde niet drogen. Maar niet getreurd, gewoon een ander setje aangedaan. Met regenjas aan vertrokken en na 4 km kwam daar de eerste klim(10%) al aan. Maar voor dat ik daar aan begon heb ik eerst een foto gemaakt van Château de Hénonville wat in de bocht voor de klim staat en ook maar meteen een foto gemaakt wat me te wachten stond. Ik was meteen wakker en warm. Nadat ik boven was had ik het gevoel dat er iets aan mijn fiets was, een rem wat aanliep af zo want ik was bijna niet vooruit te branden. Ben bij een inham van de weg aan de kant gaan staan en heb mijn achtertassen van de fiets gehaald om te kijken wat er aan de hand was maar ik kon niets vinden. Toen ik achterom keek wist wel wat het was. Het liep nog altijd verraderlijk omhoog, dus behoorlijk vals plat zeg maar. En zo is het eigenlijk de hele dag gegaan. Om 11:00 uur kon ik eindelijk de regenjas uit doen en mijn windjack aandoen en ik moet zeggen dat was best wel een verademing en gaf een stoot moraal om weer verder te gaan. Onderweg was er niet veel te zien als regelmatig grote lange korenvelden(denk ik). Het zijn drukke wegen waar het verkeer je hard voorbij raasde en waar je goed rechts moet blijven rijden. Wat mij verder opviel was dat overal waar aan de weg gewerkt wordt er mobiele stoplichten worden neer gezet zodat men veilig kan werken. Twee keer ben ik gestopt bij een gemeentehuis voor een stempel. En als ze je binnen zie komen hoef je eigenlijk niets te vragen van ze staan al klaar met de stempel. Ben geweest bij Maire de Santeuil en Maire de Tacoigniéres. Bij de laatste twee grote klimmen van de dag ben ik onderweg toch wel even stil gaan staan om op adem te komen want je bovenbenen beginnen dan behoorlijk pijn te doen. Mag wel zeggen dat ik niet echt een geboren klimmer ben maar hier kan ik aardig wat ervaring opdoen. Na de laatste klim ben ik rustig aan de kant gaan zitten en heb boterhammetjes met kaas genuttigd en een kopje thee. Daarna door naar mijn slaapadres in Bourdonné want mijn benen in de laatste 10 kilometers daar naar toe gaven aan dat het genoeg was geweest. Op het adres aangekomen werd ik ontvangen met een koud glaasje bier, dat heerlijk smaakte. Ik heb wederom een mooie kamer met alles er op en er aan. Even nog wat gegevens 1.542 hoogtemeters gemaakt en 3.149 calorieën verbrandt. Vanavond weer vroeg naar bed zodat ik morgen weer fris ben en jullie kan vertellen hoe het die dag is geweest.

  • 21 Juni 2016 - 18:43

    Marja:

    Hey Pierre, wordt het weer eindelijk wat beter en dan komen die verraderlijke klimmetjes om de hoek kijken. Aan de loutering is dus nog geen einde gekomen! Maar zet 'm op! Goed te lezen dat je op veel plekken zo hartelijk wordt ontvangen. Geniet daarvan, je verdient het. Goed ook dat je niet vergeet om van de omgeving te genieten. Ik kijk op de atlas mee waar je ongeveer zit. Kijk goed in het verkeer, veel plezier en sterkte op het vals plat!

  • 21 Juni 2016 - 18:45

    M&M:

    Beste Pierreke,
    Tja, klimmen, ik ken het gevoel. Ik zeg wel eens dat ik een Mountain Bike heb, de buitenlanders waar ik dan mee werk moeten dan lachen, moutains in Nederland, hahaha.
    Maar goed, we hebben ervaring in Het buitenland. Hartstikke leuk klimmen, maar ik denk dan, blij dat ze in NL geen bergen hebben :-)

    Maar het gevoel als je boven bent is ongekend. Dan kan je de wereld weer aan. En ik denk dat je steeds meer ervaren wordt.
    Als nu het weer mee gaat werken komt het goed.

    Leuk je verslag te lezen, we zoeken de plaatsen op om te kijken waar je nu bent.
    Fijne avond!

    M&M

  • 21 Juni 2016 - 18:57

    Petrie Smulders:

    Als ik zo naar die foto's kijk dan heb je al heel wat geklommen. Petje af Pierre. Ik ode het je niet na.
    De zon komt eraan. Heb ik voor je besteld.. Succes nog verder met je rit. Leuk om je verslag
    steeds te lezen. zijn we er ook een beetje bij, zonder moe te worden.....

    Zet um op!
    gr. Petrie


  • 21 Juni 2016 - 19:07

    Leo:

    Hoi Pierre,

    Ben blij voor je dat het weer beter begint te worden. Ik zie dat het morgen veelal droog is rondom Bourdonné en de temperaturen gaan flink oplopen. Zo ook donderdag. Dat is weer flink de andere kant uit, maar het is al een tijdje alles of niets, dus gun jou dat het er ergens tussenin is. Wat leuk dat je zo goed ontvangen wordt en dat glaasje bier zal zeker gesmaakt hebben. Geweldige prestatie tot nu toe! Heerlijk dat je weer een kamer met alles erop en eraan hebt. Dat moet heel goed voelen na zo'n dagprestatie/etappe. Volgens mij denk je dan aan alles behalve een tent opzetten. Rust lekker uit, neem een goede maaltijd en lekker naar bed. Fijne avond en tot morgen!

    Groet,
    Leo

  • 21 Juni 2016 - 19:23

    Els:

    Bonsoir monsieur van der Linden, mooi om dagelijks je verslagen te lezen en
    De foto's te bekijken. Ook hier is het weer nog niet om over
    naar huis te schrijven. Pfffff weer regen vandaag.
    Maar het wordt beter. Sterkte bij de vele beklimmingen die je nog moet gaan maken.
    Het gecreerde buikje zal er zo wel afgaan met al die inspanningen.
    geniet van je tocht en kiekt oit. Gr Els

  • 21 Juni 2016 - 20:23

    Tonneke:

    Ha Pierre
    Zo te zien heb je Al heel wat kilometers in je benen zitten.
    Hoop dat je de regen nu wel gehad hebt.
    Geniet er van dat doen wij van jou verhalen .
    Gr. Tonneke xxx

  • 21 Juni 2016 - 20:52

    Willie:

    Hoi Pierre jongen de eerste week zit er op,je bent goed bezig had niet anders verwacht trouwens.Hoop dat je het wat beter met de omstandigheden gaat treffen en petje af voor je. Groeten Willie

  • 21 Juni 2016 - 21:42

    Peter En Anira:

    Hoi Pierre,
    Een zware dag achter de rug, regen en veel calorieën verspijkerd maar geen probleem als je maar goed blijft eten.
    We blijven het op de voet (lees :km) volgen. Zet hem op.
    Groetjes Peter en Anita

  • 22 Juni 2016 - 02:36

    Ton Van Mierlo:

    Hoi Pierre: ik maar denken dat er een maagdelijke marie was. jij hebt op een dag er 2 waar genomen. toch een grote familie daar. En die heten toevallig ook allemaal maria. Je zit nu nog in het meest saaie stuk. inderdaad veel korenvelden en lijnzaad velden. Maar soms mag je genieten van zonnenbloemen. Geniet daar ook van. je zult zien dat, als je er langs fietst, ze met je mee draaien. Ik wacht met spanning je volgende avontuur af. Je zij tegen mij, toe wij samen weg waren, dat jij niet zulke leuke en mooie verlagen kunt maken. Ik vind dat jij erg leuk en goed weer geeft wat je mee maakt. ik klinkt mij allemaal heel vertrouwd.
    komop Santos broer. genieten van je trip. Daar hoort ook ontbering bij.

  • 22 Juni 2016 - 07:21

    Frank:

    Hoi Pierre,
    Respect voor wat jij daar allemaal uitspookt. Zat net toch wat te lachen toen ik las dat je echt dacht dat er iets aan de hand was met je fiets. Je schrijft mooi, Pierre. Leest heel prettig. Ik ben trots dat ik over een paar weken jouw slapie ben. Succes vandaag..

  • 22 Juni 2016 - 23:13

    Leo Litjens:

    Dag Pierre,

    ik heb net in een ruk je verslagen van de eerste week gelezen. Poeh, poeh. Heftig. Behalve regen, wind en hoogtemeters kom je vooral ook jezelf tegen. En als ik dan lees hoe je al deze uitdagingen en tegenslagen te lijf gaat mag je vertrouwen hebben in al wat nog komen gaat. Tegelijkertijd en tussen de regels door lees ik dat je ook weet te genieten van de kleine geneugten des levens, die ook op je pad komen. Ik blijf je graag lezen en volgen en wens je nog vele mooie dagen toe.
    Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pierre

Hallo, mijn naam is Pierre van der Linden en mijn eerste fietstocht was in 2016 naar Santiago de Compostela. in 2017 ben ik naar Rome geweest en in 2018 is de planning naar Praag. Wil je mij blijven volgen laat dan je mailadres even weten.

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 49904

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 Juli 2018

Op de fiets naar Praag 2018

15 Juni 2017 - 31 Juli 2017

Op weg naar Rome 2017

15 Juni 2016 - 21 Juli 2016

Op weg naar Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: